علم در زندگی من

هر روز یک مقاله ی علمی زیبا!

علم در زندگی من

هر روز یک مقاله ی علمی زیبا!

افزایش رتبه و بازدید کنندگان وبلاگ

توی این مطلب سعی کردم  در رابطه با ثبت و بهینه سازی وبلاگ در موتورهای جستجو مطلب بنویسم. تا اونجا که ممکن بوده سعی شده به بیشتر سئوالات کاربران در این رابطه پاسخ داده بشه

۱- چگونه سایت خود را در موتور های جستجو ثبت کنیم؟

برای ثبت وبلاگ در متورهای جستجو چند راه وجود دارد که در زیر به چندتا از اون ها اشاره شده است.

* سایت خود درا مستقیما در موتور های جستجو ثبت نمایید ، این کار کمی وقت گیر و مشکل به نظر می رسد و ممکن است بعضی از موتورهای جستجو از قلم بیافتد.

* از سرویس های رایگانی که به همین منظور در نظر گرفته شده اند استفاده نمایید، به عنوان مثال کافی است سایت و یا وبلاگ خود را در سایت های زیر وارد نمایید ، این سایت ها به طور خودکار سایت شما در چندین موتور جستجوی معروف ثبت می نمایند.

http://www.submit.gsign.biz/

http://www.4alltemplates.com/free-search-engines-submit/

*سایت و یا وبلاگ خود را در دایرکتوری گوگل - dmoz.org ثبت کنید.

www.dmoz.org یکی از دایرکتوریها یا به اصطلاح خودمان از لینکدونی های بسیار معروف هست که کاربران برای ثبت سایتشان در آن سر و کله می شکنن !

علاوه بر اینکه بعد از ثبت سایت و یا وبلاگتان د راین دایرکتوری بسیاری از موتورهای جستجو به سمت شما هجوم می آورند در رتبه سایت شما  هم تاثیر زیادی خواهد داشت.

http://www.google.com/Top/World/Farsi/رایانه/اینترنت/در_پهنه‌ی_وب/وب‌لاگ‌ها/

لینک بالا مربوط به وبلاگ ها می باشد ، همانطور که مشاهده می نمایید در این صفحه تعدادی دسته بندی وجود دارد. برای ثبت وبلاگتان کافی است به یکی از دسته بندی ها مراجعه و روی لینک "سایــت خود را ثبت کنید" در پایین صفحه کلیک نمایید.

از آنجا که این دایرکتوری به زبان فارسی هم ترجمه شده برای اطلاعات بیشتر به خود سایت مراجعه نمایید.

برای ورود به دسته بندی ها نیز برای می توانید مستقیما بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:

* یکی دیگر از راه های تبت سایت درموتورهای جستجو این است که از دوستان خود بخواهید که لینک شما را در سایتشان قرار دهند. اگر سایت آنها در موتورهای جستجو ثبت شده باشد به احتمال زیاد ، موتورهای جستجو سری هم به سایت شما خواهند زد و آدرس شما را در فهرستشان قرار خواهند داد.

2- چگونه کاربران بیشتری را از طریق موتورهای جستجو به وبلاگ خود جذب نمایم؟

* سایت خود را در موتورهای جستجو بهینه سازی کنید

* رتبه سایت خود را افزایش دهید.

3- چگونه سایت  خود را در موتورهای جستجو بهینه سازی کنم؟

اگر سایت شما در تمامی موتورهای جستجوی دنیا ثبت شده باشد ولی هیچ کاربری از طریق موتورهای جستجو به سایت شما مراجعه ننماید هیچ ارزشی برای شما نخواهد داشت.

برای اینکه بتوانید سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو آن هم در صفحات نخست قرار دهید باید به نکات زیر توجه نمایید:

* عنوان سایت را متناسب با موضوع سایت یا وبلاگتان انتخاب کنید ، به عنوان مثال عبارت  "مدیر سیستم میهن بلاگ" را در گوگل جستجو کنید، اولین موردی که نمایش داده خواهد شد وبلاگ admin.mihanblog.com خواهد بود.

سعی کنید با مهمترین  کلمات کلیدی ویلاگتان یک عبارت با معنا و زیبا و درعین حال مختصر بسازید ، اگر عنوان شما بیش از حد طولانی باشد موتورهای جستجو فقط بخشی از آن را استفاده خواهند نمود.

چنانچه وبلاگ شما در رابطه با دانلود موزیک می باشد می توانید عنوان وبلاگ خود را " بهترین موزیک ها در [نام اصلی وبلاگ] - بهترین وبلاگ دانلود موزیک " قرار دهید.

در عنوان فوق از سه کلمه کلیدی و مهم "دانلود - موزیک - دانلود موزیک"  در رابطه با موضوع وبلاگ استفاده شده است که مطمئنا  تأثیر بسزای در رابطه با کشاندن کاربرانی که به دنبال موزیک در موتورهای جستجو می گردند به سایت شما خواهد داشت.

اگر بهینه سازی در موتورهای جستجو برای شما مهم است به هیچ وجه از عناوین غیر مرتبط و بی معنا استفاده نمایید. مثلاً  "M.U.S.I.C 2006 ".

.

کلمات کلیدی نیز یکی از عوامل مهم دیگر برای بهینه سازی سایت در موتور های جستجو می باشد. انتخاب کلمات کلیدی متناسب و متعارف همیشه برای بالا کشاندن سایت و یا وبلاگ شما در نتایج موتورهای جستجو موثر می باشد.

 در انتخاب کلمات کلیدی کمی دقت نمایید ، هرچه را که به ذهنتان رسید فوراً در به عنوان کلمه کلیدی قرار ندهید. تا حد امکان سعی کنید حدس بزنید کاربرانتان ممکن است چه عباراتی را جستجو کنند.

یکی از ابزارهای مهم برای انتخاب کلمات کلیدی در سایت www.overture.com که مدتی است توسط یاهو خریداری شده قرار داده شده است. برای استفاده از این ابزار به لینک زیر مراجعه کنید:

http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion/

برای مثال همان وبلاگ بالا را که در رابطه با دانلود موزیک بود در نظر بگیرید، در قسمت "Get suggestions for کلمه " دانلود" را وارد نمایید. این ابزار لیستی از بیشترین عبارات ها و کلمات متشابه با keyword شما به علاوه  تعداد دفعات جستجوی هر مورد را نمایش می دهد. این اطلاعات از موتورهای جستجو به دست آمده و قابل اطمینان می باشد.

طبق تعریف بالا بهترین کلمات کلیدی برای یک وبلاگ دانلود موزیک می تواند کلمات و عبارت های زیر باشد:

"دانلود - دانلود موزیک - دانلود آهنگ - دانلود موسیقی - دانلود رایگان - دانلود موزیک ایرانی " 

نکته مهم : کلمات کلیدی را در بیشتر از حد زیاد نکنید چون کثرت آنها تاثیری در در بهینه سازی سایت شما نخواهد داشت و خودبخود بخشی از آنها حذف خواهد شد.

نکته مهم: برای استفاده از ابزار فوق کلیدی ترین کلمه وبلاگ خود را وارد کنید مثلا " دانلود ، موزیک ، هنر ، نرم افزار، شعر ، داستان، سیاست ، تاریخ  و ..." سعی کنید تا حدالامکان کلمه ها را چک کنید نه عبارت ها را! بعد از این مرحله پربازدیدترین و متناسب ترین نتایج را به عنوان کلمات کلیدی خود انتخاب نمایید.

در مورد توضیحات وبلاگ هم در  یک یا دو خط وبلاگ خود را شرح دهید، این قسمت زمانی که سایت شما در نتایج موتورهای جستجو قرار گیرد نمایش داده خواهد شد.

4- چگونه رتبه سایت یا وبلاگ خود را ببینم؟

یکی از بهترین راه ها ی مشاهده رتبه سایتتان در گوگل استفاده از نوار ابزار گوگل می باشد.

نظرات 5 + ارسال نظر
آرش 17 تیر 1388 ساعت 07:51 ق.ظ

سلام دوست خوبم.

با تبادل لینک با سایت زاویه موافقی؟
www.zavyeh.com
اگه موافقی من رو به اسم بهترین سایت ایرونی لینک کن و بعد خبرم کن.آدرس بلاگتم حتما بذار.اگه سایتم به هر دلیلی بسته بود به بلاگم بیا:
www.arash-soft.blogsky.com
آرش مدیریت سایت زاویه
www.Zavyeh.com
www.Arash-soft.blogsky.com

ی 17 تیر 1388 ساعت 08:51 ق.ظ

با عرض تبریک به شما بابت عضویت در سایت اوکسین ادز
جناب فاطمی برای فعال شدن حسابتان باید کد بنر ها را در سایتتان قرار دهید
و در ظرف 24 ساعت اولین کلیک روی بنرتان صورت بگیرد در غیر اینصورت حسابتان غیر فعال خواهد شد و باید مجددا وبسایتتان را ثبت نمایید
50% بیشتر دریافت نمایید
با عرض تبریک به شما بابت فعالیتتان در اوکسین ادز به اطلاع کلیه اعضاء محترم می رسانیم در جهت سپاس و قدردانی از حمایت و لطف همیشگی شما سروران گرامی نسبت به سیستم اوکسین ادز جشنواره تابستانه از اول تیرماه به مدت یکماه برگزار می گردد که کارکرد کلیه اعضاء 50 درصد بیشتر محاسبه خواهد شد.
بعنوان مثال اگر شخصی در طول یک ماه 100 هزار تومان درامد کسب نماید 50 هزار تومان هم به پورسانت وی اضافه خواهد شد و مجموعا 150 هزار تومان دریافت می نماید.
این فرصت طلایی را از دست ندهید

we 17 تیر 1388 ساعت 08:58 ق.ظ

با عرض درود فراوان به شما دوست عزیز
امروزه درجهان یکی از بهترین و ساده ترین و پر درآمد ترین کارها، کسب و کار اینترنتی است که روش های متفاوتی دارد
ما میخواهیم خلاصه داستان کارمندی که از این راه میلیاردر شد را برایتان بازگو کنم
در امریکا کارمندی روزانه وقت کمی را صرف آپدیت کردن وبسایت خود میکرد و تبلیغات گوگل را در سایت خود قرار داده بود و درآمد کمی از این طریق به دست می آورد روزی با خود فکر کرد که اگر وقت بیشتری را صرف وبسایتش کند میتواند پول خیلی بیشتری به دست بیاورد او از کارش در اداره استعفا داد و روزانه 6 الی 7 ساعت کار میکرد و بقیه وقتش را به خوش گذرانی می پرداخت و پول کلانی را از این راه به دست آورده بود
........................................
حتما با خود میگویید او درخارج کشور بوده و در ایران چنین چیزی امکان ندارد!!! اما نه اینطور نیست ما به شما دو سیستمی را معرفی خواهیم کرد که ایرانی های داخل کشور از آن درآمد کلانی به دست آورده اند و پرداخت پول توسط این شرکت ها تضمین شده است درضمن این شرکت ها 100% قانونی هستند و دارای مجوز از جمهوری اسلامی ایران میباشند
1- سیستم کلیکی: گروه اوکسین ادز یکی از معتبرترین این شرکت ها می باشد که نحوه کار در این سیستم به این گونه است که شما پس از عضویت باید بنرهای این سایت را در وبلاگتان قرار دهید و به ازای هر کلیکی که روی بنرها می شود مبلغی که از طرف سایت تعیین شده دریافت خواهید نمود
توجه نمایید که شرکت رفاه گستر جنوببه شماره ثبت 24516 پرداخت کلیه وجوه را ضمانت می نماید.
به اطلاع شما می رسانیم در جهت تشویق شما سروران گرامی سیستم اوکسین ادز جشنواره تابستانه از اول تیرماه به مدت یکماه برگزار می گردد که کارکرد کلیه اعضاء 50 درصد بیشتر محاسبه خواهد شد.
بعنوان مثال اگر شخصی در طول یک ماه 100 هزار تومان درامد کسب نماید 50 هزار تومان هم به پورسانت وی اضافه خواهد شد و مجموعا 150 هزار تومان دریافت می نماید.
این فرصت طلایی را از دست ندهید
لینک عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?i=22810
http://www.oxinads.com/?i=22810
2- سیستم فروش محصول و دریافت پورسانت: ایران مارکت سنتر بزرگترین گروهی است که در این زمینه فعالیت دارد نحوه کار در این سیستم بدین گونه است که شما پس از عضویت برای فروش محصولات یک کد دریافت میکنید که میتوانید از هر روشی که دوست دارید محصولات را بفروشید و به صورت درصدی پورسانت خود را دریافت نمایید
لینک عضویت سریع:
http://www.iranmc.org/AdsAffiliate.php?AdsID=18545
http://www.iranmc.org/AdsAffiliate.php?AdsID=18545



mori 17 تیر 1388 ساعت 01:22 ب.ظ

Salam Weblog khobi dari Be Site man ham sari bezan
http://www.bestpatogh.com
va mano link kon ba onvan clip mobile

mori 17 تیر 1388 ساعت 02:04 ب.ظ

Salam Weblog khobi dari Be Site man ham sari bezan
http://www.bestpatogh.com
va mano link kon ba onvan clip mobile

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد