علم در زندگی من

هر روز یک مقاله ی علمی زیبا!

علم در زندگی من

هر روز یک مقاله ی علمی زیبا!

12 ویژگی حرفه ای های واقعی تجارت

حرفه ای گری کلمه ای هست که خیلی ها آن را بغل کرده اند ولی صادقانه باید گفت که کمتر کسی آن را از خودش نشان می دهد. این یک کلمه ی با ریشه ی لاتین و به معنای "از قبل تصمیم گرفتن و عزم کردن" می باشد. حالا سوال اینجاست این آدم هایی که خود را "حرفه ای های واقعی از قبل عهد بسته" می دانند چه کسانی هستند؟ شاید جواب در خود کلمه ی حرفه ای (Professional) باشد.


تعاریف مدیریت

P - Positively proactive (پیشروی مثبت): حرفه ای ها به جای رفتار منفی و منفعلانه, رفتار مثبت پیشروانه دارند.

R Respect (حیثیت): با رعایت اصول اخلاقی و ارزش حیثیت و احترام, حرفه ای ها با یا بدون سازمانشان شناخته شده و مورد تایید هستند.

 O - Opportunities to help others (فرصت هایی برای کمک به دیگران): کسانی که عزم چیزی را می کنند مسئولیت دارند تا به دیگران چه در رشد دادن مهارت های خود مدیریتی و یا چه در دادن مشورت های حرفه ای کمک کنند.

F - Follow up (پیگیری): هیچکس دوست ندارد که منتظر تماس ها و ایمیل های بی برگشت باشد. حرفه ای ها این عادت را ایجاد می کنند که همه چیز را پیگیری کنند و وقتی این رفتار را نشان نمی دهند مسئولیت آن را نیز بپذیرند.

E Empathy (همدلی): حرفه ای ها می دانند که چطور همدلی کنند. این مشخصه یکی از علامت های هوش احساسی بالا و پیش بینی کننده موفقیت رهبری است.

S Self confident (خود اتکایی): وقتی اشخاص متکی به خود هستند لزومی ندارد که دیگران را با هزینه خودشان پایین نگه دارند. این افراد حس قوی اعتماد به نفس متعادل و آگاهی از نقش را دارند.

S Sustainable (تحمل کننده): حرفه ای ها واقعا تحمل بالایی دارند و می توانند در زمان های سختی به سوی جلو ادامه دهند. اصول اخلاقی و باورهایشان آنها را متمرکز نگه می دارد.

I Integrity (راستی و درستی): ارزش های شما را به عمل می آورد. انجام دادن کار درست وقتی کسی شما را نمی بیند, دستاورد یا مزیت شخصی ندارد و حتی پذیرش هزینه ی بالقوه شخصی.

O - Optimize all interactions (بهینه سازی همه ی تعامل ها): بسیار مهم است چون حرفه ای ها ارزش افراد را نادیده نمی گیرند. آنها نگاه می کنند تا ببینند که چگونه یک تعامل می تواند برای کسی حتی قبل از خودشان مزیتی داشته باشد.

N Nimble (زرنگ و چابک): منعطف بودن و پذیرش تغییر به این افراد اجازه می دهد تا سریع حرکت کنند و در مقابل فرصت هایی که روزانه به آنها برخورد می کنند چابک تر باشند.

A Awareness (آگاهی): داشتن سطح بالایی از آگاهی نسبت به خود, فضای بازار, جامعه و حتی جهان به این افراد کمک می کند تا پیوسته در بالای همه چیز باقی بمانند.

L Leadership (رهبری): آخرین ولی نه بی اهمیت ترین. حرفه ای ها مهارت های رهبری و حتی مهم تر مهارت خود-رهبری چشمگیری را از خود نشان می دهند. چون اگر نتوانید خودتان را هدایت کنید, نمی توانید دیگران را هدایت کنید.

 

ترجمه: مرتضی صمدیان مقدم

 

منبع: سایت www.MBWA.blogfa.com

نظرات 1 + ارسال نظر
حشمت 9 مهر 1388 ساعت 11:27 ق.ظ http://business20.blogsky.com/

سلام وبلاگ قشنگی و پر محتوی داری به وبلاگ منم سری بزن تا با هم بیشتر همکاری کنیم ، مطمئن باش بدون هیچ هزینه و وقت ، اصلآ بدون کلیک روی تبلیغات و عضو شدن تو سایتهای مختلف می تونید درآمد داشته باشی مهم اینکه هر وقت که تو اینترنت بری حالا هرکاری داشته باشی دانلود کردن یا وبلاگ update کردن و غیره برات درآمد حساب می شه چیزی واقعا از دست نمی دی حتی اگه وقتی براش نذاری هر 5 ماه $20 می گیری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد